::: MERAK ETTİKLERİNİZ   >   FAYDALI BİLGİLER   >   KÖPEK, NEDEN KUYRUĞUNU KISTIRIR?

KÖPEK, NEDEN KUYRUĞUNU KISTIRIR?

Evcil köpek (Canis familiaris), genlerinde yazılı olduğundan, koşullar gerçekleştiğinde kuyruğunu arka bacakları arasına alır. Köpek için bu davranış sırf karşısındakine yaranmak için sergilenen abartmalı bir davranış değildir.
İnsanlarca "tabasbus" veya "yaltaklanma" olarak adlandırılıp bir yarar sağlamak için ortalama kişi özelliklerini bırakma anlamındaki bu davranış köpekler için olağandır.
   Çok eski zamanlarda büyük aileler biçiminde birleşen köpekler yaşamak ve sonuçta soyu sürdürmek için her bireyi başına buyruk bırakmayıp kendi içlerinde örgütlenmişlerdir. Aile başkanı; iri, sağlıklı ve becerikli bir erkektir. Bu erkeğe bağlı bir de dişi vardır. Bunlardan sonraki erkek ve dişiler de değişik rütbededirler. Böylece, ailenin yönetimi kolaylaşır ve yaşamı sürdürmeleri sağlanır. Aşağı rütbeden bir bireyin üst durumundakilere her ne sebeple olursa olsun, yaklaşmaları belli kurallara uymayı gerektirir.
   Bu istekte bulunulması halinde, kuyruk arka bacaklar arasına alınır, ağız hafifçe açılarak dişler gösterilir ve yavaş yavaş ilerlenir.
   Bir köpek, başka bir köpekten veya insandan korkup kaçtığında da kuyruğunu bacakları arasına kıstırıp uzaklaşır. Hem yaklaşma hem uzaklaşma durumlarında aynı davranışın yapılması tek bir temel sebebe dayanmaktadır. Daha üst durumdaki bireyin saldırısına "ast"düzeydeki köpek karşılık vermez. Fakat kendini korumak zorundadır. Koruyacağı en önemli yer, soyun sürmesini sağlayan cinsel organlarıdır. Bu sebepledir ki kuyruğunu bacakları arasına alıp, yaşamsal önemi olan organlarını korur. Korktuğu veya zarar geleceği kesin bir canlıdan kaçarken de bu davranışı sergilemesi aynı sebebe dayanmaktadır.